måndag 6 januari 2014

En djurälskares bästa trofé




Jag bara måste visa er denna bedårande julklapp som jag köpte i Berlin. På landet har vi ett rum som är tänkt att så småningom bli vårt bibliotek med kanske eventuellt en Chesterfieldsoffa och fåtöljer i samma stil. Eftersom det är mycket 70-talskänsla i detta rum, kanske främst på grund av dess fantastiska furupanel, har jag hela tiden tänkt att det skulle passa utmärka med en jakttrofé a la älghuvud på väggen. Men att sätta dit en äkta  älgkrona är inte min melodi och det finns djurhuvuden i plysch, men det blir ingen rolig känsla med dem heller, tycker jag.


En bedårande fin hjort.
Tror ni då att jag blev glad när jag hittade denna charmiga trofé i en affär i Kreutzberg föreställande en betagande hjort som dessutom har gröna blad på sitt ena tjusiga horn. Trofén är gjord i plywood av det italienska företaget Miho och säljs bland annat här.  Lätt och bygga ihop var den också och hjorten behöver inte frysa.
I just love it!
 
P.S. Vad heter djuret som inte kan ångra sig? Svar: Hjort är hjort (plats för fniss). D.S.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar