onsdag 17 juni 2015

Lou sitter förmodligen däruppe och ler

Så hänger den där ändå, texttavlan som jag av princip egentligen inte gillar. 


Jag är inte särskilt svag för romantisk inredningsstil med rysch-pysch, vita spetsar, torkade rosor och nu det allra senaste; tavlor med klämkäcka texter som exempelvis ”Carpe Diem”, ”Happiness is not a destination, its a way of life” och ”Do more of what makes you happy”.

Men när jag fick se en tavla med texten ”Such a perfect day, I'm glad I spent with you” då smalt även mitt hårdnackade motstånd mot att ha tavlor med text på väggen. Den kunde jag bara inte motstå. Så nu hänger textraderna från Lou Reeds finstämda låt på väggen därhemma och jag blir faktiskt både glad och lite melankolisk varje gång jag ser den. Precis den stämning som låten förmedlar. Tror nog att Lou sitter på en molntapp där uppe och med ett leende på läpparna konstaterar han belåtet att jag är en liten filur som sällan håller särskilt hårt på mina principer, om jag träffar rätt texttavla. Och löjligt lycklig är jag dessutom över den, det skäms jag verkligen inte för.

Glad midsommar på er alla! Glöm inte att lägga sju sorters blommor under huvudkudden och dansa och sjunga "Små grodorna" - Oooo, ack, ack, ack, ooo, ack, ack, ack ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar