torsdag 6 februari 2014

Pricken över i:et


Ljuvliga Dot från Marc Jacobs går inte att motstå.

Jag har skrivit om prickar förut, men jag kan helt enkelt inte få nog av dem. Prickar gör mig pigg och glad. Efter en snabbtitt ut igenom fönstret känns det verkligen som det är det jag behöver för att piggas upp i jämmergråa februari. Så då förstår ni precis hur jag resonerade när jag fick ögonen på denna underbara parfymflaska från Marc Jacobs.
 
Ärligt talat köpte jag den mer för den otroligt coola parfymflaskans skull och inte för att doften var det som knäckte mig. Jag gillar att flaskan på något sätt ser så kaxig och uppkäftig ut när den döljer sig bakom den rökgråa beslöjade bladkragen samtidigt som den också är väldigt söt. Det är ingen tvekan om att det är något visst med blommor och bin. Kanske en påminnelse om vårkänslor?
 
Jag gillar den skarpt i alla fall. Kan hända att det kommer ännu fler prickiga alster i min blogg då jag idag gjort en prickspaning på vårens kläder. Tror faktiskt inte alls att jag sätter punkt för prickigt i Smultronbloggen utan det kommer säkert fler små runda finingar. Håll utkik!

 

Vem där?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar